Friday, December 15, 2006

AJK Blok Efektif 2006

Dari kiri :
  • Muhamad Syarifuddin Bin Yasin - Ketua Dorm Hang Tuah
  • Muhd Hafiz Bin Hamim - Ketua Dorm Hang Jebat
  • Mohd Noorulhazry Bin Saimin - Ketua Dorm Hang Lekir
  • Aku selaku warden Blok Efektif
  • Muhammad Hafizul Hafis Bin Kamarudin - Ketua Blok Efektif
  • Mohd Alif Abdellah Bin Mohamad - Ketua Dorm Hang Lekiu
  • Mohd Norzaffuwan Bin Abd Aziz - Ketua Dorm Hang Kasturi
Buat pengetahuan semua, Blok Efektif tahun 2006 ini dihuni oleh hampir 80 orang pelajar Tingkatan 4. Semua AJK aku di atas merupakan pelajar Tingkatan 5. Blok E atau Blok Efektif ini mempunyai 5 buah dorm bermula dari Aras 2 iaitu Dorm Hang Tuah, diikuti Aras 3 untuk Dorm Hang Jebat dan Dorm Hang Kasturi dan akhir sekali Aras 4 iaitu Dorm Hang Lekir dan Dorm Hang Lekiu. Ketua Blok tinggal di Dorm Hang Tuah.

Dulu, rumah aku terletak di Aras 2 bersebelahan dengan Dorm Hang Tuah tapi aku telah berpindah ke rumah warden yang lain, aku akan cerita kemudian. Rumah warden ini sekarang dihuni oleh warden baru iaitu kawan aku; Ustaz Firdaus yang semestinya mengajar Pendidikan Islam.

Blok E mempunyai 3 buah Bilik Prep (Bilik Studi), 4 buah tandas, 3 buah bilik mencuci, sebuah Pejabat Asrama di Aras 1 (Ground Floor), sebuah Koperasi Sekolah di Aras 1 dan 2 buah stor. Pelajar yang sama juga akan menghuni blok ini selama dua tahun. Ini bermakna, pada tahun 2007, Blok E akan menjadi blok pelajar Tingkatan 5.

Macam-macam dugaan dan cabaran AJK Blok E hadapi apabila menjaga adik-adik Tingkatan 4 ini. Kalau nak tulis di sini, rasanya tak muat la. Cuma aku boleh cakap, mereka dah biasa kena marah dengan aku, kena maki-hamum, kena sumpah-seranah dan lain-lain, biasalah, warden kena la garang untuk sesuatu kes.

Cikgu ambil kesempatan ini untuk ucapkan semoga kamu semua menjadi insan yang tabah suatu hari nanti. Inilah realiti kehidupan, bekerja dalam satu organisasi sama ada rumit atau senang, banyak cabaran yang perlu dihadapi. Insya-Allah, Cikgu cuba abadikan nama kamu semua di setiap dorm sebagai tanda ingatan kerjasama yang pernah kamu semua buat. Dan jangan simpan dalam hati apa jua yang pernah Cikgu marah kamu dahulu. Semoga kita sentiasa keep in touch.

Jumaat 15 Disember 2005
1.48am

1 Comments:

Anonymous KNizam said...

wahhhhh blog baru nih :-)

Friday, 15 December, 2006

 

Post a Comment

<< Home